Bloggen

Hej!!

Tänkte bara berätta lite om hur det är att ha en blogg och vad som är roligt, jobbigt och allt liksom. Jag tycker det är jättekul att pyssla med bloggen, liksom upptäcka nya saker man kan göra och så. Skriva inlägg är också jättekul tycker jag, om man har något att skriva om... Det är det som kan vara jobbigt. Om man verkligen känner pressen att man måste blogga men då uppstår problemet, VAD SKA JAG SKRIVA??
Det är därför jag ibland inte bloggar eller inte bara det kan ju vara att jag inte orkar eller inte har tid, det är ju olika. En blogg är ganska krävande. Vill man lyckas så måste man kämpa, kanske satsa lite också. Man måste verkligen hålla sig uppdaterad mycket för det blir inte roligt för dem som läser när man aldrig skriver något. Jag har ett tips till er som har lite bloggtorka då och då. Ta fram ett papper och skriv lite saker som verkar intressant att skriva om och varje gång du får upp en idé i huvudet, skriv ner den för gudsskull. Nej men sen någon gång när du inte kommer på något att skriva om så tar du fram det där pappret och skriver om något du har skrivit ner, ett bra tips som verkligen funkar.
 
Ibland om man har en lite större blogg så kan man få så kallade "haters". Tur som jag har så har inga gett sig på mig ännu. Det kan vara jobbigt att hantera kränkande och elaka kommentarer men har man en stor blogg så får man nog leva med det, tyvärr. Bara för att manär bloggare/bloggerska så ska man väl inte behöva ta emot sånt skit. Alla är vi människor och alla har känslor så det bästa skulle ju vara om alla bara la ner....
 
Innan du skaffar en blogg så tycker jag att du ska tänka igenom ett bra bloggnamn och tänka ut vad du vill skriva om. Man kan alltid ta bort en blogg så det är inte liksom på liv och död. Man kan ju skaffa sig nån blogg och testa sig fram, vad man tycker är roligt att skriva om. Skriv om det DU vill skriva om, tänk inte på vad andra tycker utan det finns alltid några som gillar det du skriver om så tänk framåt.
 
Lycka till!! Kram, Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0